lørdag den 5. marts 2011

Balancefanten

Det vil tage alt for lang tid at forsøge at forklare hvad en Balancefant er, og hvorfor der er et indlæg om den. Lad mig nøjes med at fortælle, at den væsentlige årsag til at en Balancefant er en Balancefant er, at når man ser på den fra siden, så kunne den godt ligne en elefant, men det er den bare ikke for ser man den forfra, eller bagfra vil man se at den kun har to ben. Derfor, en Balancefant!

Balancefanten har været med på bjerget. Det var en stor oplevelse både for den, og for Massen. Gersel hjalp til på virkeligt vitale tidspunkter. Tak for det. Det var stort!

Det startede i Hamsteren ud for værelse 121 på Marys Motel, hvor Balancefanten havde taget sin plads i førersiden af forruden. "Her har jeg bedst overblik, Massen." Sagde den.

Vel fremme ved Kicking Horse Mountain Resort, begyndte Balancefanten at gøre sig klar til at komme ud i den dejlige dalende sne. "Nu kan det ikke gå hurtigt nok, Massen" Sagde den.
På vej op i gondolen bad den Massen om at vise den frem. "Jeg vil gerne have at de ser mig, Massen!" Sagde den.
I liften på vej op, mente Balancefanten at det gik alt for langsomt det her, og jeg må videre. Massen forsøgte at forklare den at bjergene ikke altid bare var for sjov, men det sked Balancefanten på, for sekundet efter kastede den sig ud fra liften, til stor skræk for Massen. "Eat my Powdaaaaaaaaaaaa" råbte den mens den hamrede ned ad et særligt svært stykke af bjerget.
Efter nogle særdeles nervøse minutter hele vejen op til toppen af liften for Gersel og Massen, og efterfølgende lige så nervøse sekunders skiløb ned til stedet hvor dyret sprang ud, fandt Gersel det lille kræ liggende mageligt nede mellem nogle særligt smukke træer, nynnende temaet fra The Avengers. Massen var lettet. Meget lettet. Tak Gersel!
"Dam dam da da dam dam, da dam dam da da dam dam...."
Alt var lykke da Balancefanten og Massen blev genforenet. Balancefanten mente dog at Massen havde snydt lidt og taget en nemmere rute ned. Gersel var enig med Balancefanten.
Der var nogle minutter hvor stemningen var lidt trykket mellem Balancefanten og Massen. Især da Balancefanten ytrede "Problemet med dig Massen er, at når du køre ned så gør du sådan her...du skal meget hellere have balancepunktet her..., så har du mere styr på det! Bare spørg mig, Balancefanten!"
Det hele var glemt lidt senere, da Balancefanten inviterede Gersel og Massen på øl i baren. Gæt hvem der var midtpunkt. "I skulle lige have set mig tidligere, da de to gamle blev siddende i den der stol, men hvor jeg bare sprang ud til den fede powder. Og så gjorde jeg sådan her med snoren, og sådan her med ørene, og så holdt jeg balancen, jeg er nemlig en Balancefant, og Massen han kunne slet ikke..."
Det var Balancefanten der kørte hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar